Avtor: Blanka Kroflič
21.11.2012 - Heavy Rescue

Si lahko predstavljate, da še vedno za mizo sedim v Texportki in zbiram besede, ki mi divjajo po možganih levo in desno in se zaletavajo med sabo kot, da so ravnokar prišle iz Heavy Rescue. Hehe! Skušam jih ujet in spravit v nekakšno celoto. Mogoče mi do konca divjega navdiha le uspe! 

Za vse, ki niste vedeli za ta dogodek mi je žal. Za vse, ki ste vedeli pa niste prišli mi je iskreno žal. Za vse, ki ste bili pa niste odnesli ničesar pa mi je žal iz dna srca! Mogoče smo nekateri res nenormalno prizadeti na ta poklic, hobi ali kakorkoli pač že ampak… dejstva vsekakor govorijo v prid nam, »ta fukjenim«! Prvič organiziran tečaj Heavy Rescue Slovenia. Nihče ni vedel za kaj točno se gre. Nihče ni vedel kaj naj v resnici pričakuje. Ne znam niti razložiti zakaj se tako dobro počutim kljub temu, da nekaj tega že poznam. Toda ne glede na to koliko znam in vem, iz nobenega tega tečaja ne odidem brez dodatnih idej, nasvetov… znanja… Zadnji dan HRS 2010 se je začel zgodaj v tipični Ljubljanski megli. Kaj hujšega?! No, petkov dež vsekakor zmaga. Ampak vseeno. Sprejem, nagovor in potem štirje sklopi predavanj. Mogoče je to le naključje ali pa je slovenska gasilska stroka le dojela, da je treba bistvo povedati na način: kratko in jedrnato. Izpostaviti pomembnosti, prikazati zanimivosti na realen način in nezanimivosti na način, da nas na koncu zanima! Zadeva ima seveda zopet dve plati. Je zanimivo ker je bila to skupina »fukjenih« gasilcev ali sposobnost odgovornih? Veste kaj? Briga me!! Eno z drugim, če smo pošteni. Kaj ne? Skratka, da nadaljujem. Razdeljeni v štiri skupine. Negodovanje nekaterih, da je razdeljenost v mešane skupine nekonstruktivno so nam hitro pojasnili z dejstvom, da je izmenjava izkušenj, znanja in pristopa k delu v tem primeru konstruktivnejša. E, pa so nas zmagali. ;) 4 skupine, 4 delovne točke. Če mene vprašate je prva skupina zadevo odnesla najbolje. Pač naključje, da smo začeli s točko ogleda najnovejših vozil proizvajalcev Toyota, BMW, Mercedes, Mazda, Honda. Ja, ja Priusa! Samo še o hibridu in plinu se mi sanja. Hehe. Ja, jaz sem si danes pošteno napasla oči! Moje zanimivo kruto podzavestno spoznanje v tem delu tečaja – avtomobili so postali tako varni, da so že nevarni!!! 

Naslednja zadeva – stabilizacija. Zadeva s katero nas zadnje čase neprestano »pumpajo«. Mogoče se zopet meni spet samo zdi ampak… dokazali so, da je stvar ravno tako pomembna, kot prijeti škarje in izrezati kar se še izrezati da. No, spet so nas zmagali… 

Tretja točka. Razrez. Če se hočem prav izraziti moram uporabiti izraz – raztrg! Ja točno. Kako rešiti ponesrečenca iz kupa zvite pločevine samo z uporabo razpirala in cilindrov? Skoraj bolj preprosto kot tiščati škarje tja kamor ne spadajo. Nekaj skrajnih postopkov… prijemov. Fint, če želite. Ne, ne, avtomobilska industrija ne more prelesičiti gasilcev. Ste že kdaj odprli konzervo sardelic? Got the point?! 

In zadnja, četrta. Scenarij prometne nesreče. Komplet postopek reševanja. Stabilizacija, razrez, iznos ponesrečenca… In možnost preizkusiti orodja, ki se v naših vrstah še ne pojavljajo pogosto ali pa se ne obnesejo… t.i. lisičji rep, C škarje in podobno… Mogoče jih bomo začeli hvaliti takrat, ko bomo na Heavy Rescue Slovenija rezali Audi tekočega letnika in ne avtomobile »novejše izdelave« letnik 1990!! Jaz temu rečem balkaniše lojte. Haha! Pa naj rečejo Nemci kaj hočejo, Slovenci smo gasilski narod! Je res? 

Moja subjektivna ocena? Je ni! Pač preprosto dejstvo, da se je izplačalo.